بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

لینک‌های خرید حمایت‌ی کتاب‌ها و مطالب ما (پست ثابت)

بیت‌کوینر | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸ ق.ظ | ۰Komento(j) نظر

کتاب راه‌نمای بیت‌کوینر ۰۱- راه‌نمای سرمایه‌گذاری مطمئن مال‌ی در پول‌های مجازی

https://idpay.ir/irmo-3i/file/178889

BitCoiner01-QRCode

  • بیت‌کوینر
  • ***لطفا برای پشت‌يبان‌ی و حمایت از ما روی لینک‌های مربوط‌ه و یا سربرگ مزبور کلیک نمای‌ید. با تشکر***

BTC-leverage.jpg

در سرمایه‌گذاری باید شبیه ازدواج کاتولیک عمل‌ کرد.

وارن بافت - https://en.wikipedia.org/wiki/Warren_Buffett

وارن بافت جزو افراد ساعی و پر پشتکاری است که با این نظریه‌ی خود تاکنون سهام‌دار عمده‌ی بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فراملی دنیا شده است. در واقع او با خریدهای اندک و تدریج‌ی سهام شرکت‌های مختلف رفت‌ه‌رفت‌ه به مالک عمده‌ی بسیاری از این شرکت‌ها تبدیل شده‌است.

شاید راز موفق‌یت او نیز در هم‌این حرکت آرام و تدریج‌ی نهفته باش‌د.

درس‌ی که از توصیه و رفتار او در زمینه‌ی بازارهای مال‌ی می‌توان گرفت، سرمایه‌گذاری مداوم و تدریج‌ی در طی زمان در محدوده‌ی مشخص‌ی از سهام بازار مال‌ی (و در این‌جا ارز مجازی - بیت‌کوین) است. برای مثال شما می‌خواه‌ید از حالا خرید و فروش تعدادی ارز مجازی را آغاز کن‌ید، مشابه تمام توصیه‌های قبل‌ی در سرمایه‌گذاری مطمئن و کاه‌ش خطر، راه‌کارهای زیر قابل ارائه هست‌ند:

  1. در هر نوع سرمایه‌گذاری بازارهای مال‌ی، سعی کن‌ید در ابتدا از سرمایه‌گذاری کلان تا زمان آشنایی کامل با ساز و کار بازار جدا خودداری کن‌ید.
  2. قسمت‌ی از پول و درآمد خود را که احتمالا به آن نیاز ن‌خواه‌ید داشت در این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها وارد کن‌ید.
  3. خرید و فروش‌های حجیم و یک‌باره انجام ن‌ده‌ید، مثلا تصمیم ب‌گیرید هر هفته یا هر ماه (در فواصل زمان‌ی معین) نسبت به تهیه‌ی x مقدار سهم یا ارزمجازی اقدام کن‌ید، با این‌کار حتی در صورت آشنا ن‌بودن به تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال قادر خواه‌ید بود بدون خطرپذیری بالا و با داشت‌ن قیمت میانگین در طول سال به‌ترین خرید را داشت‌ه باش‌ید و در صورت‌ی که علاقه‌مند به تریدینگ باش‌ید در سال‌ها یا ماه‌های بعد مقدار مدنظز را با طیب‌خاطر بیش‌تری داد و ستد نمای‌ید.

در سرمایه‌گذاری هیچ وقت تخم‌مرغ‌هایتان را داخل یک سبد ن‌گذارید.

ضرب‌المثل بریتانیایی

شاید اکنون و در زمان نگارش این مطلب به نظر ب‌رس‌د بیت‌کوین به‌ترین راه‌کار پس‌انداز ثروت باش‌د، اما تصور کن‌ید دولت‌ها به یک‌باره استفاده از ارزهای مجازی را ممنوع اعلام کن‌ند و یا دولت‌های اقتصادی جهان خود به یک‌باره ارزی را مورد حمایت قرار داده و ارزهای دیگر را ممنوع کن‌ند؛ این تغییرات در اقتصاد کلان می‌توان‌د در صورت‌ی که تخم‌مرغ‌های‌تان را تنها در یک سبد گذاشت‌ه باش‌ید، آسیب شدیدی به بنیان‌های اقتصادی‌تان وارد نمای‌د.

توصیه می‌کن‌یم علاوه بر راه‌کارهای فوق در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ارزهای مجازی:

  1. ارزهای مختلف‌ی را تهیه و ذخیره نمای‌ید - در مبحث بعد به تعدادی از این آلترکوین‌ها خواه‌یم پرداخت.
  2. ارزهای مجازی صرفا به نظارت جمع‌ی جانعه‌ی مصرف کن‌نده و اعتماد متقابل آن‌ها وابست‌ه‌اند و هم‌چون ارزهای دولت‌ی FIAT پشتوانه‌ای از پول واقع‌ی ن‌دارند، حتما در سرمایه‌گذاری‌های خود به سرمایه‌گذاری در فلزات با ارزش، کارآفرینی و تولید، بورس اوراق بهادار و... نیز توجه نمای‌ید. برای مثال با این‌که ارزش بیت‌کوین فعلا هم‌واره در حال افزای‌ش است ولی برای این‌که واقعا این ارز ب‌توان‌د جای‌گزین مبادلات طلای جهان‌ی شود(با در نظر گرفت‌ن نرخ دلار فعل‌ی)، می‌بایست حدود ۵۰۰.۰۰۰ تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ دلار هر واحد بیت‌کوین ارزش داشت‌ه باش‌د.
  • بیت‌کوینر
  • ***لطفا برای پشت‌يبان‌ی و حمایت از ما روی لینک‌های مربوط‌ه و یا سربرگ مزبور کلیک نمای‌ید. با تشکر***

۰۰۶- چه‌طور شروع به کار ب‌کن‌یم؟

بیت‌کوینر | شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۰۷ ب.ظ | ۰Komento(j) نظر

HUD-Bitcoin.jpg

اگه تا این‌جای مطلب علاقه‌مند به استفاده از ارزهای مجازی (خصوصا بیت‌کوین) شدین؛ پس با ما هم‌راه باش‌ین:

بیت‌کوین از اوایل‌ی که ایجاد شد و bitco.in رو به عنوان سکوی معرف‌ی خودش تو فضای وب مطرح کرد تا جداشدن ناکاماتو و آغاز به کار بنیاد بیت‌کوین و bitcoin.org که می‌ش‌ه گفت هدیه‌ی آزاد ناکاماتو به جامعه‌ی بیت‌کوین بودن، هم‌واره توصیه کرده که بیت‌کوین یه تجربه‌ی جدید تو دنیای ارزهاست و استفاده کن‌نده‌گان‌ش باید اطلاع‌ات خودشون رو درباره‌ی ساز و کار ارزها و بازارهای مال‌ی همیشه به‌روز و پیش‌رفت‌ه کن‌ن؛ پس اول‌ین توصیه‌ی ما هم این‌ه که همیشه به اطلاع‌رس‌ان‌ی‌های دقیق در این بازار توجه داشت‌ه باش‌ین. تو دنیای اینترنت و فضای مجازی افراد و گروه‌های متعددی هست‌ن که این ادعا رو دارن، اما ما به جد توصیه می‌کن‌یم که:

  1. از وب‌سایت‌هایی که تو پست‌های ۰۰۱ و ۰۰۲- تو این وب‌سایت‌ها سرمایه‌گذاری ن‌کن‌ین، معرف‌ی شدن حتما برحذر باش‌ین.
  2. اطلاع‌ات آموزش‌ی و اطلاع‌رس‌ان‌ی خودتون رو از وب‌سایت‌های مطمئن‌ی از قبیل این موارد به دست ب‌آرین:

وب‌سایت اخیر جزو معدود وب‌سایت‌های آموزش و اطلاع‌رس‌ان‌ی بیت‌کوین و ارزهای مجازی به زبان فارسی هست که به صورت حرفه‌ای و مستدل در این زمینه و بلاک‌چین فعال‌یت می‌کن‌ه؛ ویدیوهای زیر از کانال آپارات این وب‌سایت برای آشنایی بیش‌تر با بیت‌کوین و ارزهای مجازی به شما معرف‌ی می‌ش‌ه:

خب قدم دوم و کاربردی، این‌ه که وارد گود ب‌ش‌ین. پس باید اصول کار با بیت‌کوین رو بلد باش‌ین:

بیت‌کوین‌ها، و ساتوشی‌ها (کوچک‌ترین واحد بیت‌کوین‌ی - هر صد میلیون ساتوشی معادل یک بیت‌کوین است) در واقع کدهایی الکترونیک هست‌ن که پس از استخراج اصل‌ی باید تو کیف‌پول‌های مربوط‌ه از طریق آدرس‌هاشون ذخیره ب‌ش‌ن تا بعدا تو خرید و فروش‌ها و سایر تبادل‌ات ب‌ش‌ه ازشون استفاده کرد؛ به هم‌این دلیل امکان استفاده از طیف وسیع‌ی از کیف‌پول‌های الکترونیک(اینترنت‌ی- دسک‌تاپ-گوشی هم‌راه) و انواع حقیقی‌شون وجود داره:

https://bitcoin.org/fa/choose-your-wallet نمونه‌ای از انواع این کیف‌پول‌ها رو معرف‌ی کرده؛ با این‌حال علاوه بر این کیف‌پول‌ها می‌تون‌ین از کیف‌پول Multi-Coin کوینومی (از آدرس: https://coinomi.com) رو گوشی‌هاتون و بلاک‌چین (آموزش ایجاد و استفاده از: http://www.aparat.com/v/lYpSo) هم استفاده کن‌ین.

استفاده از کیف پول‌های حقیقی علاوه بر این‌که جذاب‌یت خاص خودش رو داره، امن‌یت بیش‌تری هم نسبت به کیف‌پول‌های مجازی می‌تون‌ه به ارمغان ب‌آره؛ ویدیوی آموزش‌ی دو مورد استفاده از این کیف‌پول‌ها (لجر نانو و نانو-اس) رو می‌تون‌ین از این آدرس‌ها تماشا کن‌ین: http://www.aparat.com/v/XO98h و http://www.aparat.com/v/yojx7 .

تو درس‌ بعدی به روش‌های کسب بیت‌کوین خواه‌یم پرداخت.

به امید دیدار...

  • بیت‌کوینر
  • ***لطفا برای پشت‌يبان‌ی و حمایت از ما روی لینک‌های مربوط‌ه و یا سربرگ مزبور کلیک نمای‌ید. با تشکر***

۰۰۵- بیت‌کوین و ارزهای مجازی (معرفی و پیش‌درآمد)

بیت‌کوینر | جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰ ب.ظ | ۰Komento(j) نظر

سلام مجدد...

امیدوارم که حال‌تون خوب باش‌ه، بالاخره به مباحث اصل‌ی رس‌یدیم.

خب اصلا بیت‌کوین چی‌ هست؟

اگه تو اینترنت راجع به بیت‌کوین کندوکاو کن‌ین، به احتمال خیلی زیادی با این عبارت رو‌به‌رو خواه‌ید شد:

Bitcoin is a decentralized digital currency that enables instant payments to anyone, anywhere in the world.

کل ماجرا تو هم‌این ۳ کلمه خلاصه می‌ش‌ه:

  • Decentralized (غیر متمرکز) : یعنی هیچ کس‌ی قرار نی‌ست صاحب اصل‌ی یا دارنده‌‌ی حق امتیاز بیت‌کوین باش‌ه، شبیه اینترنت که شبکه‌ای هست از شبکه‌های مختلف به هم متصل شده و هر کس‌ یا گروه‌ی که امکان‌ات سخت‌افزاری و پهنای باند بیش‌تری رو وارد شبکه‌ی اینترنت کن‌ه، علاوه بر این‌که توانایی کل اینترنت رو بالا برده، خودش هم بالتبع استفاده‌ی بیش‌تری از شبکه رو می‌تون‌ه داشت‌ه باش‌ه.
  • Digital Currency (ارز مجازی) : یعنی این‌که از آغازش حوالی سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ تا حالا قرار ن‌بوده که حالت‌ی چاپ شده یا مسکوک به عنوان پایه ی اصل‌ی داد و ستدش مطرح باش‌ه. گرچه الآن هم بعضی افراد بیت‌کوین‌هاشون رو چاپ می‌کن‌ن یا بعضی صرافی‌ها از هم‌اون ابتدا بیت‌کوین‌های پرینت شده یا مسکوک رو هم ارائه می‌دادن ولی هم‌چنان اساس تبادل به صورت الکترونیک و تحت اسکریپت‌های مخصوص شبکه‌ای‌ش هست‌ن.
  • Instant payment (پرداخت فوری) : وقت‌ی که درخواست پرداخت‌ی مطرح می‌ش‌ه نیازی به منتظر بودن برای تایید بانک‌های مرکزی، برقراری LC و... شبیه اون‌چه که ام‌روزه تو پرداخت‌های بین‌الملل‌ی هست ن‌داره، به علت این‌که تمام پرداخت‌ها و دریافت‌ها تو یه دفتر بین‌الملل‌ی باز ثبت می‌ش‌ن، هر تبادل‌ و پرداخت‌ی بسته به تنظیم‌ات طرف قرارداد با ۱-۱۰ تایید پس از انتقال‌ش، کاملا تو سیستم ثبت‌شده و این مدت تایید بسته به بار مصرف‌ی شبکه، تعداد گره‌های مسیر و... از چند دقیقه تا نهایتا ۲۴ساعت (در موارد خیلی خاص و بسته به حجم زنجیره‌بلوک(Block-Chain)ش) ممکن‌ه طول ب‌کش‌ه.

با این آشنایی مختصر با عبارات و ترمینولوژی اول‌یه‌ی بیت‌کوین، ازتون دعوت می‌کن‌م تا اول‌ین مقاله‌ی ساتوشی ناکاماتو (خالق بین‌کوین و بلاک‌چین) رو درباره‌ی لزوم ایجاد واحد ارز دیجیتال‌ی بین‌الملل از http://bayanbox.ir/download/5697166460495656785/BitCoin.pdf و پرونده‌ی ویژه‌ی مجله‌ی Hacker Monthly در رابطه با بیت‌کوین رو از http://bayanbox.ir/download/9209046401774725576/Hacker-Monthly-Bitcoin-The-Internet-of-Money-Free-Hacker-Monthly-Publication.pdf دریافت کرده و مطالعه کن‌ین.

اگه دقت کرده باش‌ین برخلاف ارزهای FIAT رایج (هم‌اون‌جور که در مبحث ۰۰۳- خلاصه‌ای از تاریخ‌چه‌ی ارزی-مال‌ی و تبادل‌ات جهان - اول‌ین درس تاریخ‌ما به‌ش اشاره شد) نقطه‌ی قوت اصل‌ی ارزهای مجازی مثل بیت‌کوین تو تعداد محدود اون‌ها هست که بعد از استخراج‌شون هیچ موردی ن‌می‌ش‌ه به اون‌ها اضافه ب‌ش‌ه و به هم‌این دلیل شبیه پول‌های REAL (مثل طلا و نقره که تعداد محدودشون هم‌واره متضمن ارزش بالای اون‌ها در مقایسه با ارزهای FIAT هست) که می‌تون‌ه ارزش نسب‌ی و واقع‌ی مربوط به خودش رو داشت‌ه باش‌ه. و به هم‌این دلیل‌ه که اگه مقایسه‌ای بین زمان ارسال مطلب قبل و مطلب حاضر در رابطه با ارزش نسب‌ی بیت‌کوین داشت‌ه باش‌ین، می‌بین‌ین که از حدود ۱۰۰۰ دلار به نزدیک‌ی‌های ۳۰۰۰ دلار طی این سه ماه رشد داشت‌ه. برای رصد قیمت و ارزش‌گذاری بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی می‌تون‌ین به این دو وب‌سایت مراجعه کن‌ین: https://www.digiarz.com و http://www.coindesk.com/price.

۰۰۳- خلاصه‌ای از تاریخ‌چه‌ی ارزی-مال‌ی و تبادل‌ات جهان - اول‌ین درس تاریخ ما

برگرفته
  • بیت‌کوینر
  • ***لطفا برای پشت‌يبان‌ی و حمایت از ما روی لینک‌های مربوط‌ه و یا سربرگ مزبور کلیک نمای‌ید. با تشکر***