بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

BTC-leverage.jpg

در سرمایه‌گذاری باید شبیه ازدواج کاتولیک عمل‌ کرد.

وارن بافت - https://en.wikipedia.org/wiki/Warren_Buffett

وارن بافت جزو افراد ساعی و پر پشتکاری است که با این نظریه‌ی خود تاکنون سهام‌دار عمده‌ی بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فراملی دنیا شده است. در واقع او با خریدهای اندک و تدریج‌ی سهام شرکت‌های مختلف رفت‌ه‌رفت‌ه به مالک عمده‌ی بسیاری از این شرکت‌ها تبدیل شده‌است.

شاید راز موفق‌یت او نیز در هم‌این حرکت آرام و تدریج‌ی نهفته باش‌د.

درس‌ی که از توصیه و رفتار او در زمینه‌ی بازارهای مال‌ی می‌توان گرفت، سرمایه‌گذاری مداوم و تدریج‌ی در طی زمان در محدوده‌ی مشخص‌ی از سهام بازار مال‌ی (و در این‌جا ارز مجازی - بیت‌کوین) است. برای مثال شما می‌خواه‌ید از حالا خرید و فروش تعدادی ارز مجازی را آغاز کن‌ید، مشابه تمام توصیه‌های قبل‌ی در سرمایه‌گذاری مطمئن و کاه‌ش خطر، راه‌کارهای زیر قابل ارائه هست‌ند:

  1. در هر نوع سرمایه‌گذاری بازارهای مال‌ی، سعی کن‌ید در ابتدا از سرمایه‌گذاری کلان تا زمان آشنایی کامل با ساز و کار بازار جدا خودداری کن‌ید.
  2. قسمت‌ی از پول و درآمد خود را که احتمالا به آن نیاز ن‌خواه‌ید داشت در این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها وارد کن‌ید.
  3. خرید و فروش‌های حجیم و یک‌باره انجام ن‌ده‌ید، مثلا تصمیم ب‌گیرید هر هفته یا هر ماه (در فواصل زمان‌ی معین) نسبت به تهیه‌ی x مقدار سهم یا ارزمجازی اقدام کن‌ید، با این‌کار حتی در صورت آشنا ن‌بودن به تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال قادر خواه‌ید بود بدون خطرپذیری بالا و با داشت‌ن قیمت میانگین در طول سال به‌ترین خرید را داشت‌ه باش‌ید و در صورت‌ی که علاقه‌مند به تریدینگ باش‌ید در سال‌ها یا ماه‌های بعد مقدار مدنظز را با طیب‌خاطر بیش‌تری داد و ستد نمای‌ید.

در سرمایه‌گذاری هیچ وقت تخم‌مرغ‌هایتان را داخل یک سبد ن‌گذارید.

ضرب‌المثل بریتانیایی

شاید اکنون و در زمان نگارش این مطلب به نظر ب‌رس‌د بیت‌کوین به‌ترین راه‌کار پس‌انداز ثروت باش‌د، اما تصور کن‌ید دولت‌ها به یک‌باره استفاده از ارزهای مجازی را ممنوع اعلام کن‌ند و یا دولت‌های اقتصادی جهان خود به یک‌باره ارزی را مورد حمایت قرار داده و ارزهای دیگر را ممنوع کن‌ند؛ این تغییرات در اقتصاد کلان می‌توان‌د در صورت‌ی که تخم‌مرغ‌های‌تان را تنها در یک سبد گذاشت‌ه باش‌ید، آسیب شدیدی به بنیان‌های اقتصادی‌تان وارد نمای‌د.

توصیه می‌کن‌یم علاوه بر راه‌کارهای فوق در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ارزهای مجازی:

  1. ارزهای مختلف‌ی را تهیه و ذخیره نمای‌ید - در مبحث بعد به تعدادی از این آلترکوین‌ها خواه‌یم پرداخت.
  2. ارزهای مجازی صرفا به نظارت جمع‌ی جانعه‌ی مصرف کن‌نده و اعتماد متقابل آن‌ها وابست‌ه‌اند و هم‌چون ارزهای دولت‌ی FIAT پشتوانه‌ای از پول واقع‌ی ن‌دارند، حتما در سرمایه‌گذاری‌های خود به سرمایه‌گذاری در فلزات با ارزش، کارآفرینی و تولید، بورس اوراق بهادار و... نیز توجه نمای‌ید. برای مثال با این‌که ارزش بیت‌کوین فعلا هم‌واره در حال افزای‌ش است ولی برای این‌که واقعا این ارز ب‌توان‌د جای‌گزین مبادلات طلای جهان‌ی شود(با در نظر گرفت‌ن نرخ دلار فعل‌ی)، می‌بایست حدود ۵۰۰.۰۰۰ تا ۱.۰۰۰.۰۰۰ دلار هر واحد بیت‌کوین ارزش داشت‌ه باش‌د.

Komentoj-نظرات (۰)

Nek Komenton ankoraŭ!!هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

Sendu Komenton!!ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی