بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

«سلام هست اول هر کلام...»

سلام دوست‌ان و وقت به خیر...

دقیقا ن‌می‌دون‌م که چه زمان‌‌ی از روز یا شب‌ هست که دارین این مطلب(ها) رو می‌خون‌ین، ولی امیدوارم زمان‌ی باش‌ه که چندان متحمل ضرر و زیان تو سرمایه‌‌گذاری‌های مجازی‌تون ن‌شده باش‌ین.

راست‌ش من این وب‌لاگ رو ایجاد کردم تا یه سری از تجارب‌ی رو که بعضا حتی بسیار ناخوش‌آیند هم بودن رو با شما عزیزان به اشتراک ب‌ذارم تا شماها مثل من تو ابتدای کارتون دچار شکست‌ ن‌ش‌ین. البته ذکر این نکته لازم‌ه که روزآمدسازی و تکمیل محتوای این وب‌لاگ مطمئنا طول خواه‌د کش‌ید. و اگه شما واقعا تو کسب و کار مجازی عجله دارین و ن‌می‌تون‌ین تا زمان تکمیل این محتوا صبر کن‌ین خواه‌ش می‌کن‌م به جز خرید بیت‌کوین و ذخیره‌سازی اون هیچ سرمایه‌گذاری‌ای رو انجام ن‌دین و منتظر باش‌ین تا محتوای این وب‌لاگ کاملا تکمیل ب‌ش‌ه و یا از منابع معتبر و قابل استناد راه‌نمایی ب‌گیرین.

و اما داستان من...

من حدود ۴-۵ سال قبل با بیت‌کوین و بازارهای مال‌ی مجازی آشنا شده بودم. این آشنایی که می‌گ‌م چیزی در حدود خوندن یه چندتا مقاله و مطلب جست و خیزدار از اطراف و اکناف اینترنت و اون‌ترنت :-) بود؛ اون موقع البته نه بیت‌کوین به قدرت ام‌روزش بود و نه من حوصله‌ی سر و کله زدن بیش‌تر با مطالب گون‌آگون اینترنت رو داشت‌م، و کنج‌کاوی‌م هم به نسبت با آشنایی اجمالی با این پدیده فروکش کرده بود. تا این‌که به هر حال درس و دان‌ش‌گاه‌مون تموم شد و بازار کار و سخت‌ی‌های نسب‌ی‌ش شروع...

اصولا هرکس‌ی دوست داره به نسبت کاری که می‌کن‌ه و زحمت‌ی که می‌کش‌ه، درآمدی درخور و متناسب داشت‌ه باش‌ه که ب‌تون‌ه باهاش زنده‌گی‌ش رو ب‌سازه، واسه آی‌نده‌ش برنامه‌ریزی کن، سرمایه‌گذاری کن‌ه تا زمان‌ی که دست‌ش به جایی بند نی‌ست، اقلا جلوی کس‌ی هم دراز ن‌باش‌ه... هر کس‌ی راه‌کار و شیوه‌ی مربوط به خودش رو داره، یک‌ی کسب و کارش رو توسعه می‌ده، یک‌ی دیگه تو بانک، بورس یا بیمه سرمایه‌گذاری می‌کن‌ه، اون یک‌ی می‌زن‌ه تو کار شراکت و الی اخ... هر کس‌ی برای درآمدی که داره برنامه‌ای می‌ریزه تا به‌تر و مفیدتر ب‌تون‌ه از درآمدش برای خودش و بقیه کاری رو انجام ب‌ده...

خلاصه‌ش این‌که یه هم‌چین اهداف و آرزوهایی برای بیش‌تر افراد من‌جمله خود من متصوره و می‌خوایم کاری رو که می‌تون‌یم به به‌ترین نحو و صورت به سرانجام ب‌رس‌ون‌یم. شاید جرقه‌های این نوع هدف‌گذاری‌ها از خیلی وقت‌ها پیش تو من به وجود اومده بود اما چندان برنامه‌ای مناسب واسه عمل‌یات‌ی کردن‌شون ن‌چیده بودم و بیش‌تر منتظر ورود به بازار کار و کسب درآمد و سرمایه‌گذاری و گسترش‌ش بودم. اما برنامه‌ها چندان که باید و شاید پیش ن‌رفت‌ن، یا حداقل اون‌جور که مورد انتظارم بودن...

تا این‌که مجددا ۲-۳ روز مونده به پایان سال ۲۰۱۶ میلادی با یه مطلب در رابطه با بیت‌کوین مواجه شدم و تصمیم گرفت‌م هرچند اندک و کم ولی به طور عمل‌ی وارد این گود ب‌ش‌م، خصوصا این‌که بیت‌کوین طی این مدت ۴-۵ سال جه‌ش و رشد ارزش‌ی زیادی داشت‌ و تقریبا سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری به نظر می‌رس‌ید. اما بازهم باید تجربه‌هایی از سر می‌گذروندم تا قلق این نوع سرمایه‌گذاری دست‌م ب‌آد... قلق‌ی که چندان هم خالی از خطا و بدون از دست دادن سرمایه ن‌بود...

به هم‌این خاطر خواه‌ش می‌کن‌م قبل از تکمیل محتوای این وب‌لاگ و مطالب‌ی که خواه‌ند آمد، تصمیم‌ات پرریسک و خطری رو ن‌گیرین و منتظر باش‌ین.

یادتون باش‌ه که «گر صبر کن‌ی ز غوره حلوا سازی»

تا آغاز آموزش‌های اصل‌ی خداحافظ!

Komentoj-نظرات (۰)

Nek Komenton ankoraŭ!!هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

Sendu Komenton!!ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی