بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

بیت‌کوینر

راه‌نمای سواد رسانه‌ای و اقتصاد دیجیتال در روزگار نو...

اگر هم‌چنان در واهمه‌ی سیطره‌ی اقتصاد نوین موندین و مطالب تاریخ‌ی و اینفوگرافیک بالا که از وب‌سایت زرین‌پال برداشت‌ه شده، ن‌تونست‌ه اقناع‌تون کن‌ه که سرویس‌های نوین اقتصادی چه بر سر ملت‌ها دارن می‌آرن، پیش‌نهاد می‌کن‌م مجموعه مستند Hidden Secrets of Money (خصوصا ۵ قسمت اول این مجموعه رو) که از تولیدات وب‌سایت https://goldsilver.com هست رو ب‌بین‌ین (https://goldsilver.com/hidden-secrets). هم‌چنین انیمیشن فروپاشی رؤیای آمریکایی (The Collapse of The American Dream Explained in Animation) رو هم برای تماشا به‌تون توصیه می‌کن‌م که از آدرس http://www.aparat.com/v/ZaCGU می‌تون‌ین دریافت‌ش کن‌ین.

وب‌سایت‌های کدآمایی به آدرس http://Kadamaei.ir و هم‌چنین انیمیشن‌ و موشن‌گرافیک‌های خانه‌ی طراح‌ان که با استناد به مطالب این وب‌سایت آماده شده اند هم می‌تون‌ن راه‌نماهای خوب‌ی باش‌ن؛ این مجموعه رو می‌تون‌ین از http://www.aparat.com/Kadamaei.ir و http://www.aviny.com/clip/tv/tv.aspx دریافت کن‌ین و نهایتا مطالعه‌ی کتاب «اعترافات یک جنایت‌کار اقتصادی» رو هم به‌تون توصیه می‌کن‌م (کتاب از این آدرس قابل مشاهده، مطالعه و بارگیری است: http://bayanbox.ir/view/6207667006816048482/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.pdf ).

خب اگه الآن به فک افتادین که چه‌کار باید کرد؟ راه‌کار برون رفت از این بحران چی‌ه؟

احتمال قریب به یقین‌، خودتون تا حالا متوجه شدین، ذخیره کردن پول‌ FIAT (ارزهای متداول) که به دست می‌آریم به صورت پول حقیق‌ی REAL. متأسف‌انه اگه فکرکردین که پول حقیق‌ی تنها طلا، نقره، جواهرات و سایر چیزهای چشم و دل‌رباست باید ب‌گ‌م که اشتباه کردین.

پول حقیق‌ی در واقع وقت، زمان و سرمایه‌ی عمری هست که داره صرف می‌ش‌ه. و این موارد (طلا، نقره، جواهرات و...) صرفا چیزهایی هست‌ن که تاحدودی می‌ش‌ه با تبادل کردن‌شون به این سرمایه‌ها حقیق‌ی، کم‌ی فقدان‌شون رو تسلی داد.

پس یه راه‌کار ممکن ذخیره‌سازی یا بازگردش پول و سرمایه به ازای چیزهایی هست که خودشون بالذات ارزش‌مند می‌تون‌ن باش‌ن؛ این راه‌کار تو جامعه برای طیف زیادی از افراد قابل توصیه است. به هرحال هر شخص‌ی مبنی بر درآمدی که داره می‌تون‌ه سرمایه‌گذاری آتیه‌ساز خودش رو انجام ب‌ده. اما چیزی که در این بین علت حضور شما تو این وب‌لاگ و نگاشت‌ه شدن اون بوده، اشاره به این مطلب‌ه که شاید میزان پس‌انداز فردی در حدی ن‌باش‌ه که ب‌تون‌ه  FIAT money هاش رو به REAL money تبدیل کن‌ه و صبر بیش‌تر هم باعث تباه شدن و از‌ بین رفت‌ن ارزش فعل‌ی پول فیات در دست‌رس‌ش می‌ش‌ه (به مطلب قبل http://bitcoiner.blog.ir/post/4 و ویدئوهای خانه‌طراح‌ان مراجعه کن‌ین). تو این مواقع شاید ب‌ش‌ه از راه‌کاری جای‌گزین استفاده کرد: مثل خرید، ذخیره‌سازی و به دست‌آوردن پول‌های FIATی که دارن کم‌کم وارد عرصه‌ی تبادل‌ات مال‌ی می‌ش‌ن؛ ارزهای مجازی.

با ما هم‌راه باش‌ین...

از درس بعد با این ارزها آشنا خواه‌یم شد و نحوه‌ی داد و ستد با این ارزها را مرور خواه‌یم کرد...

به امید دیدار...

Komentoj-نظرات (۰)

Nek Komenton ankoraŭ!!هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

Sendu Komenton!!ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی